Tidsplan og timecheck

De kaotiske første 5 uger, nu mixet med halsbetændelse, kræver en benhård sætning af tidsplan og prioritering af læringsmål og opgaver for de kommende uger.

Essentielt for udvikling af min professionelle profil er digital markedsføring, særligt med fokus på sociale medier, landingpages og webshops.  Samtidig er det også her Embacco står med det største akutte behov, mens en grafisk linje , pressemateriale og nyhedsbreve er noget de har, men gerne vil forbedre – hvorfor jeg nedprioriterer det.

Læs videre “Tidsplan og timecheck”

Lets back it up a bit

Ud af tornadoens øje kommer klarhed. Design manual og styleguide står på agendaen, før de øvrige produkter skal fastsættes.

De forgangne 5 uger har været kaotiske, grænsende til fjollede. Derfor har jeg valgt at træde ud af tornadoens øje, og forsøge at redde hvad der reddes kan.

For at etablere en fælles visuel stil har jeg indkøbt magasiner der passer Embacco Lightings målgruppe. Bo Bedre, Rum, Arkitekten, Mad og Bolig m.fl. Studiet efterlader et flot men for mig personligt ret koldt og stilrent koncept. Flere reklamer og indslag bearbejder læserens behov for at hævde sig selv og skabe misundelse men også jagten er efter et stressfrit og roligt hjem. Heri ligger en syrlig ironi, min arbejdsgiver taget i betragtning.

Læs videre “Lets back it up a bit”

Magnetisk mailchimp – pressemail

En ipad, the, tæppe og feber kan være produktivt og ikke kun selvynk. Mens influenza tager kæresten og en stressende praktikplads plager mig, forsøger jeg at samle puslespillet i en pressemeddelelse.

Udover pensum fra 3. semester har jeg dykket ned i følgende links fra kommunikationsforum og deres henvisninger ved pressemeddelser.

Så hvad lærer jeg?

Læs videre “Magnetisk mailchimp – pressemail”

Puslespillet skal samles….

BoBedre A1 guide annonce, Facebook target audience og annonce, pressemeddelelse og landingpage skal harmonere. Kan brikkerne falde på plads i første udkast til en digital strategi?

Når en A1 guide annonce skal sendes 14. februar for at komme med i bladet, og Facebook annoncen først senere skal lanceres parallelt med en Landingpage, hvordan får man da designet til at gå op i en større enhed?

Læs videre “Puslespillet skal samles….”

Monday mail malady

Vi prikker lidt på pressen, kaster os over mail skabelon og kaster os rundt i frustrationer over layout til en presse-mail.

Igennem en del år, har jeg arbejdet med Mailchimp, til at designe og sende nyhedsbreve. Derfor er det ret overraskende, og udfordrende, når en arbejdsgiver opfordrer mig til at designe og sende nyhedsbreve med afsæt i inDesign. Som ET stort billede i mailen.

Læs videre “Monday mail malady”

Wednesday web- og herodesign

De forgangne ugers webfrustrationer og logodebat får fritlejde. Befrielsen er stor,  og jeg kaster mig ud i logodesign med afsæt i videnskab og geometri. Hero-design skal peppe siden “light and acoustics” op og ved siden af roder jeg med at lave tegneseriefigurer af Embaccos lamper.

Nej, jeg har ikke lagt med an med filmbranchens ukristelige fremmarch af superhelte til alle sder. En HERO i webdesign er ATTENTION området af skærmen når du besøger en hjemmeside. Et større visuelt område, hvor jeg som webdesigner kan udtrykke mig visuelt med billede, video og tekst inden sidens øvrige indhold leveres.

Lidt HERO inspiration fra Canva 

Envato om HERO trends

Læs videre “Wednesday web- og herodesign”

Pinterest – de kvindelige desingeres mekka

Hashtags er landet på Pinterest, der domineres af kvinder, har størst tilgang af mænd og er endnu et sted hvor Embacco Lighting halter. Samtidig arbejder vi med skøre ideer til kreativt content.

Mandag morgen sætter vi foreløbigt punktum for hashtag research til produktorienterede opslag på Instagram. Vores action points til SOSTAC’en er fladet på plads, med tidsplan og hvordan vi benytter vores hashtags. Af visuelle hensyn bruges kun 5 hashtags i det oprindelige post, og de øvrige lægges som kommentar på postet. Et par tests afslører, at det ikke er smukt… but if works….

Læs videre “Pinterest – de kvindelige desingeres mekka”

Festlig fredag med gennembrud

En munter og kreativ fredag, erstatter torsdagens ujævne medfart. Logodesign, social media diskussion og BeBedre annonce-design markerer afslutningen af 2. uges praktik.

Jeg kan rolig attestere, at livet tilbyder nogle virkelig ringe arbejdsdage. Derfor omfavner jeg også en kærkommen kreativ fredag, hvor stemningen er god og jeg bliver udfordret på det kreative.

Igennem hele efteråret 2017 har Embacco Lighting arbejdet på et nyt logo. Eller rettere, typografien bag et nyt logo.  Betragtes følgende side med lampeproducenters logo ses en klar trend i faget. Det skal være simpelt, skriftligt og stilrent, hvor fonten ofte har fået et personligt twist.

Læs videre “Festlig fredag med gennembrud”

Usability testing in real life

Struktur på firmaets billeder, justeringer og kommentarer til hjemmeside og en pokkers masse småting er faldet af æbletræet. Godt at der er tid til fokus når chefen tager til pris-uddeling. 

Når dagen starter med, at stresset arbejdsgiver vil belære mig med hvordan man slår en virksomhed op og undersøger hashtags, er den sgu svær at greje.  Nogle arbejdsgivere skal bare blacklistes for at bruge praktikanter, når de ikke har overskud til at behandle dem ordentligt, lytte, høre og respektere deres budskab.

Læs videre “Usability testing in real life”

Øvelser i kreativ kommunikation

Tallerkenjongløren Traving hopper lystigt mellem UVP (unique value proposition) one-liners, fritlægning af lamper i Photoshops og dialog med GoLearn om kreativ brug af Hashtags på Instagram.  Hverdagen hos Embacco er i hvert fald ikke kedelig og stemningen er, trods forskellige holdninger, god.

På Architonics online katalog over belysnings producenter og produkter, er Embacco Lightings fede “So Long” lampe også tilgengæld. Min kære chef har dog set sig sur på baggrunden, og vil have lamperne fritlagt på hvid baggrund. Selvom det er tendens på Architonic, er jeg på ingen måde tilfreds med at sætte en pendel i hvid, lime eller andre lyse toner op på en hvid baggrund – uanset hvad tendens så måtte være.

Læs videre “Øvelser i kreativ kommunikation”