Landingpage test

BoBedre danskeren elsker det eksklusive.  Og under temaet “eksklusiv dansk minimalisme” har jeg arbejdet og prototypet 2 landingpage mockups, med afsæt i “mobile first”.

I formiddag og eftermiddagstimerne, ser danskerne for det meste Facebook og facebook annoncer ved hjælp af mobiltelefonen. I aftentimerne ændres vanen dog markant – fokus flyttes til de større platforme, tablets og laptops. Det giver udfordringer forbundet med Facebook reklamer og landingpage designs.

Læs videre “Landingpage test”

Landingpage tema – the great outdoors

Minimalisme, dansk design og orange i detaljen. Design af en landingpage med hensyntage til kønenes preferencer kræver research og tid og kommer flyvende fra start.

Selvom paletten er udvalgt og mit research bl.a. har omfattet denne interessante artikel og denne,  så er brugen af samme forskellig, afhængig af køn. Mænd har tendens til at foretrække det massive og mørke, mens kvinder foretrækker det lyse og nuancerede.  Farvebrug har jeg dog fastholdt i det minimalistiske – men jagten på temaet tog sin tid.

Læs videre “Landingpage tema – the great outdoors”

Palette a la BoBedre?

Skal det være festfyrværkeri, 00’er pang eller 80’er brune farver, når Embacco skal brande sig? 3 paletter præger tegnebrættet, inspireret af natur, architonic og fri fantasi.

Udover at være fantastiske til at skabe behov for forandring, er BoBedre glimrende til at illustrere paletters muligheder for dels at skabe kontrast, forskellige trods ensartede toner, og arbejde med lys og skygge.

Læs videre “Palette a la BoBedre?”

Logo – er det overhovedet nødvendigt?

Ud af 5 slutkandidater til et Embacco symbol, i forlængelse af navnet, er et elegant valg, der skal sikre genkendelighed – især på de social medier.

Tidligt i samarbejde med Embacco Lighting, blev jeg introduceret til en logo proces, hvor Embacco Lighting sammen med en grafiker, arbejdet med række Logoprøver 16102017 udelukkende i typer.

Selvom det er en overvejende tendens, kun at brugte typer, når man betragter logoer i lysdesigner branchen, gør det digital branding sværere, hvorfor jeg har fortsat arbejdet for at finde et ikon / logo.

Læs videre “Logo – er det overhovedet nødvendigt?”

Social Media Photoshop dag

Content til social media content strategien skal holdes nem, men også ensartet. Noget der kræver en del Photoshop arbejde, når referencematerialet har været udsat for destructive editing.

De første 5 ugers Instagram indslag, med 3 posts om ugen, målrettes Embacco Lightings udendørslamper Welcome og Light U. Billedmaterialet til Welcome er fabelagtigt, og for så vidt også til Light U. Desværre er Light U blevet fritlagt. For at visuelt ensrette kampagnen til de to udendørslamper, har jeg derfor kastet mig over Photoshop.

Læs videre “Social Media Photoshop dag”

Content style, creation and planning

Planoly, Instagram og Canva har været igang, men der skal lægges en stil, skabes indhold og det skal planlægges.  Jeg har checket SMM, SMT og SM styles ud, for at pløje en rende som Embacco Lighting kan følge – hvis de vil.

Minimalisme vil blive særligt trendsettene i de danske hjem. Allerede nu balrer radioudsendelserne budskabet ud om minimalistiske haver, og lur mig om ikke det bliver til minimalistiske indkørsler med minimalistisk belysning – og seføli lægger jeg en minimalistisk Instagram style på bordet. BoBedre danskerne elsker trends og vil helst ikke stikke for meget af, og det skal udnyttes!

Læs videre “Content style, creation and planning”

Tidsplan og timecheck

De kaotiske første 5 uger, nu mixet med halsbetændelse, kræver en benhård sætning af tidsplan og prioritering af læringsmål og opgaver for de kommende uger.

Essentielt for udvikling af min professionelle profil er digital markedsføring, særligt med fokus på sociale medier, landingpages og webshops.  Samtidig er det også her Embacco står med det største akutte behov, mens en grafisk linje , pressemateriale og nyhedsbreve er noget de har, men gerne vil forbedre – hvorfor jeg nedprioriterer det.

Læs videre “Tidsplan og timecheck”

Lets back it up a bit

Ud af tornadoens øje kommer klarhed. Design manual og styleguide står på agendaen, før de øvrige produkter skal fastsættes.

De forgangne 5 uger har været kaotiske, grænsende til fjollede. Derfor har jeg valgt at træde ud af tornadoens øje, og forsøge at redde hvad der reddes kan.

For at etablere en fælles visuel stil har jeg indkøbt magasiner der passer Embacco Lightings målgruppe. Bo Bedre, Rum, Arkitekten, Mad og Bolig m.fl. Studiet efterlader et flot men for mig personligt ret koldt og stilrent koncept. Flere reklamer og indslag bearbejder læserens behov for at hævde sig selv og skabe misundelse men også jagten er efter et stressfrit og roligt hjem. Heri ligger en syrlig ironi, min arbejdsgiver taget i betragtning.

Læs videre “Lets back it up a bit”

Magnetisk mailchimp – pressemail

En ipad, the, tæppe og feber kan være produktivt og ikke kun selvynk. Mens influenza tager kæresten og en stressende praktikplads plager mig, forsøger jeg at samle puslespillet i en pressemeddelelse.

Udover pensum fra 3. semester har jeg dykket ned i følgende links fra kommunikationsforum og deres henvisninger ved pressemeddelser.

Så hvad lærer jeg?

Læs videre “Magnetisk mailchimp – pressemail”