Buffer overflow – Mere research og kommunikation

SoMe trend og management værktøjer harmonerer sjældent. Applikationerne er sjældent up-to-date med den måde publikummet bruger de sociale medier og vigtigheden af hashtag research bliver stadig mere evident. Det gør arbejdet med VP (value proposition) og grafisk arbejde også.

På Instagram hersker en tvivlsom trend. De mange hashtags skaber visuel og skriftlig støj i indlæggene. Derfor reduceres antallet af hashtags i indlægget til 5 eller slet ingen, hvorefter de nødvendige hashtags lægges i indlæggetskommentarfelt.  Den leg vil Embacco Lighting også være med på!

Jeg kan sagtens følge argumenter, men jeg er ret overbevist om, at det vil skade placeringen af Embaccos indlæg i søgeresultatne.  En formodning firmaet ikke lytter til – dog har vi indgået et kompromis: Vi skrifter til konsuleterne fra GoLearn og spørger om deres holdning til trenden.

SoMe Manager Research

Udover at jeg stiller mig skeptisk, til hashtag trenden, så stiller den en ny udfordring. Hvis Embacco Lighting ønsker at gennemføre denne stil, skal det gøres manuelt. Planoly tilbyder ikke automatisk at publicere kommentarer i forlængelse af eget opslag.

Et kort check med SoMe management værktøjerne Later, Hootsuite og Buffer indikerer, at de heller ikke understøtter funktionen. Egentlig ret logisk i og med at udviklerne bag Instagram absolut ikke ønsker eller har tænkt sig, at deres platform (mis)bruges på førnævnte metode.

I undersøgelsen af andre SoMe management værktøjer nåede jeg sågar at blive en tand frusteret. Buffer lader til at være en fantastisk fed og omfattende SoMe management suite, men halvdelen af gangene kunne iOS app ‘en (til iPhone 7, v. 11.2.2)  og webplatformen ikke kommunikere sammen, password skulle nulstilles utideligt mange gange…. Og hvis jeg er frustreret, så vil en enkeltmandsvirksomhed og knap så IT kyndig være håbløst stillet.

Buffer får det røde kort, mens Later og Hootsuite umiddelbart virker super fede.

Hashtag Research

Mens vi venter på svar, fortsætter vi researchen. I dag blev det ganske evident, hvorfor rugbrødsarbejdet er vigtigt. De akustikdæmpende lamper som Embacco Lighting fremstiller, benytter sig af tekstiler. Til et potentielt hashtag, er der enorm forskel på indhold bag henholdsvis #tekstil og #tekstiler.

#Tekstil viser en masse hobby-krimskrams fra panduro, stof 2000 og andet, for Embacco, irrelevant, mens #tekstiler (er på endelsen) rammer spot-on på design og indretning hvori der indgår tekstiler. Så lille en forskel kan gøre noget stort.  Følg med i Instagram hashtag researchen

 

Og lidt kreativt

Der er masser af kreativt at arbejde med parallelt med rugbrødsarbejde og research. Efterhånden som vi udvikler USP’er (unique selling points) til brandet Embacco eller dets produkter, arbejder jeg i Canva eller InDesign for at lave dem som opslag til senere brug i Instagram. Vi diskuterer løbende designlinje, typografi og indhold – for Embacco er endnu ikke parat til at lægge sig fast på en bestemt linje, selvom jeg synes det er uprofessionelt at arbejde uden en fast linje.

Samtidig er jeg blevet kastet ud i fritlægge og retouchere en række produkter i Photoshop. Billederne skal bruges af Architonic, et af verdens førende produktkataloger for arkitekter, lys- og interiørdesignere.  En fredelige lille rugbrødsopgave, hvor jeg får øvet pen tool og curve tool til uendelig og tæsket genvejstasterne ind til mine fingre bløder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *