Festlig fredag med gennembrud

En munter og kreativ fredag, erstatter torsdagens ujævne medfart. Logodesign, social media diskussion og BeBedre annonce-design markerer afslutningen af 2. uges praktik.

Jeg kan rolig attestere, at livet tilbyder nogle virkelig ringe arbejdsdage. Derfor omfavner jeg også en kærkommen kreativ fredag, hvor stemningen er god og jeg bliver udfordret på det kreative.

Igennem hele efteråret 2017 har Embacco Lighting arbejdet på et nyt logo. Eller rettere, typografien bag et nyt logo.  Betragtes følgende side med lampeproducenters logo ses en klar trend i faget. Det skal være simpelt, skriftligt og stilrent, hvor fonten ofte har fået et personligt twist.

Sammen med en grafiker, er det i foråret blevet endegyldigt vedtaget at “lighting” skal stå med fed i Embacco Ligthing for at sende et klart signal om, at der er tale om en lysdesigner / virksomhed der sælger lys. Det skyldes bl.a. for at lede opmærksomhed væk fra Embarco og virksomheden med navnet Embaco der fremstiller emballage.

Derfor har jeg tænkt at fokusere på et symbol, noget semiotisk, der kan styrke logoet som det ses på embacco.dk. Noget enkelt og pænt, der kan stå alene, uden at der står Embacco Lighting, og samtidig kompenserer for den meget spinkle font i Embacco, der nemt kan blive svær at se i små størrelser.

Min første serie af ideer, har jeg diskuteret med Lise, for at få en idé om hvilken vej hun har LYST til at gå. Diskussion af rationale og logik, har jeg parkeret indtil videre, da hun i højere grad responderer til emotioner end logik.

En interessant observation fra i dag: Embacco Lighting har igennem årene haft adskillige (5+) væsentligt forskellige logoer…. I imagine this wont be the last.

Den umiddelbare reaktion på mine designs var at udvælge ovenstående 3 retninger. Især den øverste vakte glæde, ligesom vi har diskuteret logoer som er meget minimalistisk og følger den tynde tråd i embacco – noget jeg forsøger at styre lidt væk fra…. tiden vil vise

Social Media kreativitet

I forbindelse med at designe guide annonce til BoBedre, fik jeg et kort rush af fjollede ideer til social media statements. De vil formentlig provokere mere end skabe glæde, men jeg bliver også nødt til at skubbe lidt til den inspirerende del af mit sproglige og visuelle selv, frem for at please Embacco.

Bo Bedre guide annonce design

Dagens væsentligste udfordring er dog den skriftlige appel i BoBedre i en lille guide annonce. 30 bogstaver i en overskrift er virkelig utrolig lidt, især når produktnavnet også skal indgå.

Jeg har kastet mig over mit netværk for at indhente nogle eksemplarer af BoBedre fra 2017.  Da vi ønsker at fange publikum visuelt, før de læser teksten, skal jeg forske lidt i hvor langt vi kan gå, uden at fremstå for skæve eller forkerte, når nu det er Bo Bedre.  Herunder ses den aktuelle guide annonce, som er meget faktuel – og kedelig. Men måske det er hvad Bo Bedre publikummet vil have?

Følge med i UVP / Bo Bedre / tekstarbejdet gennem linket i højre side.

 

…. et lille sidenote… i dette indlæg bruger jeg Enivra Gallery til billeder. Fundet gennem et inspirerende post om WordPress galleries.

 

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *