Wednesday web- og herodesign

De forgangne ugers webfrustrationer og logodebat får fritlejde. Befrielsen er stor,  og jeg kaster mig ud i logodesign med afsæt i videnskab og geometri. Hero-design skal peppe siden “light and acoustics” op og ved siden af roder jeg med at lave tegneseriefigurer af Embaccos lamper.

Nej, jeg har ikke lagt med an med filmbranchens ukristelige fremmarch af superhelte til alle sder. En HERO i webdesign er ATTENTION området af skærmen når du besøger en hjemmeside. Et større visuelt område, hvor jeg som webdesigner kan udtrykke mig visuelt med billede, video og tekst inden sidens øvrige indhold leveres.

Lidt HERO inspiration fra Canva 

Envato om HERO trends

For mig er Embacco Lightings aktuelle brug af HERO / Sliders meget klodset og gammeldags. Især overgangen fra sidehoved til den øvrige del af hjemmesidens er tung og bombastisk.

Ovenstående mockup er bud hvor jeg forsøger at skabe Embaccos eget visuelle univers omkring High5 lampens videnskabeligt udviklede geometri.

Det væsentlige her, er brugen af en blødere overgang fra HERO sektionen til indholdet, samt budskabet om at Embaccos lamper  tilbyder to fordele i samme investering.

I forlængelse af mockup’en har vi snakket om, at siden og det gennemgående tema ikke skal være så videnskabeligt, men omfavnede, blødt og naturligt.  Det er det hårde og videnskabelige vi ønsker at komme livs – at det så foreages gennem videnskab, skal fremstå som en biting.

Tegneserieheltene fra Embacco

Lise Nørgaard vil gerne have et stilfuldt udtryk, men er ked af at der også kan blive for tungt fokus på stil, og for lidt leg. Da hendes belysningsprodukter har nogle tydelige karakteristika, har jeg kastet mig over at tegne små karikaturer af lamper, som kan bruges til at lave illustrationer eller sågar animator, når de bliver færdige.

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *